Slim onderhoud van vliegtuigonderdelen
KLM Engineering & Maintenance levert diensten over de gehele wereld vanuit Schiphol (Nederland). Zij zijn verantwoordelijk voor de vloot van KLM maar bieden ook (anders moet er er 2 x ‘aan’ staan) diensten aan andere luchtvaartmaatschappijen. Het onderhoud wordt op veel verschillende manieren uitgevoerd: op eigen terrein of op stations over de hele wereld. Dit leidt tot een verscheidenheid aan complexe processen.
De uitdaging voor KLM
- Hoe kunnen de verpakkingskosten en operationele kosten worden verlaagd?
- Hoe kunnen reserveonderdelen worden gevolgd en getraceerd in de MRO-keten?
- Hoe kan de efficiëntie van het logistieke proces worden verbeterd?
Onze partner
Nefab creëerde een complete verpakkingsoplossing voor onderhouds-, reparatie- en revisie-activiteiten. Dit reduceerde het aantal items tot ongeveer vierhonderd. Scoretrace-softwareoplossingen geven antwoord op de vragen “Wat”, “Hoe” en “Waar” en het hele retourneerbare verpakkingssysteem wordt traceerbaar gemaakt met Intellifi-oplossingen.
De oplossing
Intellifi-technologie identificeert pakketten en vervoerders in elke stap van de logistieke keten – van verpakkingsfabrikant Nefab, tot verschillende fasen in het magazijn, tot de hangars op de luchthaven.
De Intellifi-oplossing (Brain) voedt de Warehouse Management Software van Scoretrace. Het cloud-gebaseerde systeem verzamelt item gerelateerde informatie van verschillende locaties en stelt gebruikers in staat om vanuit de hele wereld te werken.
De voordelen
- Verbeterde kwaliteit dankzij de hoge nauwkeurigheid van de locatie.
- Lagere zoekkosten en minder ontbrekende items vanwege real-time inzicht.
- Verhoogde efficiëntie in de hele logistieke keten.
Het systeem geeft werknemers alle informatie die nodig is, wat resulteert in snellere processen en dus kostenbesparingen.
Onze partners
Vraag voor een demo of Skypecall over Gezondheidszorg oplossingen